Kjøpsbetingelser

Vi ønsker at du som kunde skal føle deg trygg og ivaretatt, og vi har høy fokus på kundeservice. Under står våre leveringsbetingelser listet opp, som vi anbefaler deg å lese før du bestiller.
 
PRISER/ AVGIFTER/ BETALING 
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Vi forbeholder oss retten til å endre våre priser i nettbutikken og reserverer oss mot feilaktig prissettig. 

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. 

Vi lagrer aldri din kortinformasjon og all informasjon blir sendt kryptert via sikre servere. Du kan motta en kopi av fakturaen din enten ved å kontakte en av betalingsselskapene eller kontakte vår kundeservice.

LEVERING/FRAKT
Ordren din vil vanligvis bli pakket og sendt i løpet av 1-4 virkedager om ikke annet er oppgittt, og skulle ikke dette være mulig vil vi ta kontakt med deg. Vennligst ta kontakt for nøyaktig utsending. Vi sender alle våre varer med Bring/Posten Norge.  
Vi tilbyr fast frakt til 59,-
Ved bestillinger fra kr. 1000,- tilbyr vi gratis frakt.
Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale postkontor eller leveres i postkassen om pakken er dimensjonert for det. Du kan også velge Klimanøytral Servicepakke 99,- som sendes med sporing og forsikring.
Ønsker du å hente en bestilling kostnadsfritt ved Hola Lola sitt lager på Slemmestad i Røyken. Send gjerne en e-post til: info@holalola.no for avtale FØR du bestiller.
Posten tar ekstragebyr for forsendelser til Svalbard.
Frakt til Svalbard koster kr. 259,- og vi tilbyr dessverre ikke fri frakt til Svalbard selv om bestillingen skulle overstige kr. 1000,-
Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes på postkontoret innen 14 dager vil pakken bli sendt i retur til oss og  kjøper bli belastet med et gebyr på 250 kr. Dersom vi må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke hentet pakke, må kjøper betale denne kostnaden.  
Vi bruker Colorpack miljøposer til fraktemballasje som enten er resirkulerbare, nedbrytbare eller produsert av resirkulert plast.
INTERNATIONAL CUSTOMERS
We ship worldwide!
The package will be sent without tracking and insurance.
Europe 99,- NOK
Rest of the world 150,- NOK
Send an email to info@holalola.no if you need help with your order.

KUNDENS PLIKTER
Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse blir opplyst. 
Vi vil samtidig gjøre deg oppmerksom på at våre sko er produsert i skinn av beste kvalitet. Det er viktig med riktig behandling for at skinnet og produktet skal beholde sine kvaliteter. Generelt anbefaler vi at alt av skinn behandles med skokrem eller lignende for å tilføre fukt og elastisitet og deretter impregnering for å beskytte skinnet fra ytre faktorer som fukt, salt osv.

REKLAMASJON
Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så raskt som mulig. Vi må ha melding om skadet vare SENEST 3 dager etter du har mottatt den. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet, eller varen er tydelig skadet under transport, skal du også melde dette direkte til det postkontoret som du kvitterer ut pakken av.
 De vil sende oss en skademelding og erstatte varen, slik at vi kan sende en ny vare til deg eller erstatte den.

Dersom det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen.


ANGRERETT OG BYTTING
Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Gi oss beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten, du trenger ikke å oppgi grunn. Om du ønsker å bytte til annen størrelse/vare kan du skrive til oss på mail hva du vil bytte og hva du ønsker å bytte til. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand, sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes  tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper på, uten lukt eller merker. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. Vær derfor oppmerksom at dersom du teiper og ødelegger en skoeske i returforsendelsen, kan ikke varen selges videre og går under brukte varer. 
Fyll ut angrerettskjemaetsom vi også sender digitalt på mail ved bestilling, og legg denne ved i returpakken eller evnt. send på epost til oss. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris innen 14 dager etter mottatt vare. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Salgsvarer byttes ikke. Ved avbestilling av bestillingsvarer tilkommer et gebyr, avhengig av hvor langt i prosessen produktet ditt har kommet. 

 

BYTTE  

Dersom du ønsker å bytte din vare i en annen størrelse, anbefaler vi at du tar kontakt via mail. Det raskeste for deg som kunde, vil være å bestille en ny vare, sende den første varen i retur og bli kreditert beløpet for denne når vi har mottatt den i riktig stand.

 

Alt av retur kan sendes til:

Rohdin Design Import

Åkerhagan 17c

3478 Nærsnes